دکتر باشی

مجله ای متفاوت در زمینه بهداشت و سلامت

طریقه استفاده از تست بارداری خانگی!


بعد از اقدام به بارداری و تاخیر در عادت ماهانه اولین کاری که هرزنی انجام می دهد استفاده از تست های بارداری خانگی و یا بیبی چک می باشد.بسیاری برای انجام این تست دچار استرس می شوند بنابراین یادگیری طریقه استفاده از تست بارداری مهم است تا از نتایج کاذب آن کاسته شود.بیبی چک ها بر اساس میزان افزایش هورمون بتا اس اچ سی جی می توانند وقوع بارداری را نشان دهد.در این مطلب به طریقه استفاده از تست بارداری پرداخته ایم.

طریقه استفاده از تست بارداری خانگی!



[ بازدید : 245 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ چهارشنبه 21 اسفند 1398 ] [ 13:32 ] [ salamat ]

[ ]

برخی از علل سرفه در کودکان


نتیجه تصویری برای برخی از علل سرفه در کودکان


  • رفلاکس شیرخوارگی تا کودکی (تحریک ناشی از برگشت اسید معده).
  • سینوزیت که حاصل عفونتهای مکرر و گرفتگی های بینی قدیمی میباشد که همراه با عفونت ویروسی اخیر دوباره با علایم سرفه خود را نشان می دهد و ممکن است مزمن باشد.


[ بازدید : 115 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ دوشنبه 2 دی 1398 ] [ 23:39 ] [ salamat ]

[ ]

فواید مصرف انگور برای افراد دیابتی


نتیجه تصویری برای انگور

مطالعات نشان داده اند مصرف انگور به شکل میوه، آبمیوه و عصاره میوه می تواند موجب ایجاد تعادل در قندخون، تنظیم بهتر انسولین و افزایش حساسیت انسولین شود.

به گزارش مهر، معمولا افراد مبتلا به دیابت در مورد مصرف میوه احتیاط می کنند. به نظر آنها، قند طبیعی موجود در میوه ها می تواند موجب افزایش سطح قندخون شان شود. آنها باید مواد خوراکی و میوه های را مصرف کنند که دارای شاخص گلوکز پایینی (GI) هستند. یکی از این میوه ها انگور است که سرشار از پلی فنول ها است.




[ بازدید : 126 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ پنجشنبه 2 آبان 1398 ] [ 10:13 ] [ salamat ]

[ ]

نام های زیبا و اسلامی برای دختر خانم ها


دختر


این مطلب از راهنمای انتخاب اسم درباره انتخاب نامهای دخترانه مذهبی است. حالا که قرار است منتظر یک دختر ناز باشید حتما در بین اسامی مذهبی به دنبال یک اسم کمتر شنیده شده اما بامسما می گردید تا کوچولوی تان را با آن خطاب کنید. پیشنهادهای ما برای اسم دخترانه را از دست ندهید.


[ بازدید : 106 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ پنجشنبه 2 آبان 1398 ] [ 3:44 ] [ salamat ]

[ ]

خواص عجیب نان جو یا همان اکسیر سلامت!


Image result for ‫نان جو‬‎


نان جو دارای خواص و مزایای بسیار خوبی است که از خواص مهم مصرف نان جو می توان به مبارزه با یبوست، تقویت استخوان ها و درمان برخی بیماری ها اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نان جو از نظر بهداشتی و سلامتی از ارزش ویژه ای برخوردار است و از این جهت این نان مورد توجه بیشتر قرار گرفته است و آن را اکسیر سلامت نیز می نامند. در ادامه خواص بیشتر این نان را بررسی خواهیم کرد. نان باید بخشی از رژیم غذایی باشد مواد مغذی موجود آن را به غذایی مهم و ضروری برای انسان ها می سازد. انواع مختلفی از نان در سراسر دنیا وجود دارد. گندم، جو، آفتابگردان، چاودار، ذرت، شیر و حتی سویا . نان غذایی اصلی است که در بخش بزرگی از جمعیت جهان مصرف می شود و رایج ترین و اساسی ترین غذا در آشپزخانه است.


[ بازدید : 155 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ چهارشنبه 1 آبان 1398 ] [ 14:22 ] [ salamat ]

[ ]

سقط جنین به چه علت و با کدام نشانه ها؟


تصویر مرتبط


اصلی ترین علت سقط جنین و راههای جلوگیری از افتادن بچه

سقط جنین به علت های مختلفی رخ می دهد که در آن هر دو والد می توانند نقش داشته باشند ، شاید برایتان جالب باشد که بدانید شغل پدر هم می تواند در سقط جنین در ماههای اول نقش داشته باشد. در این بخش از دانستنی های دوران بارداری نمناک مطلبی کامل از سقط جنین برایتان ارائه کرده ایم .


[ بازدید : 111 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ سه شنبه 30 مهر 1398 ] [ 14:31 ] [ salamat ]

[ ]

علل عقب افتادن پریود در زنان ! چه زمانی باید نگران باشم؟



چه زمانی باید با عقب افتادن پریود نگران شویم؟

عقب افتادن عادت ماهانه واقعا در زنان استرس ایجاد می کند اما این مشکل در برخی از مراحل زندگی کاملا رایج است ؛ زمانی که عادت ماهانه دیر می شود اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که باردار هستید. با این حال، این تنها یک احتمال است. اما همیشه عقب افتادگی عادت ماهانه به این معنا نیست که حامله هستید نظریه ها نشان می دهد سیکل قاعدگی یک زن 28 روز طول می کشد و این زمانی است که باید بین دوره ها بگذرد.


[ بازدید : 103 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ دوشنبه 29 مهر 1398 ] [ 10:41 ] [ salamat ]

[ ]

آندومتریوز قابل درمان است


آندومتریوز قابل درمان است

سلامت نیوز: عضو تیم تخصصی پژوهشگاه ابن سینا با اشاره به اینکه بیماری آندومتریوز قابل درمان است، گفت: این بیماری با درمان دارویی قابل کنترل و با عمل جراحی قابل درمان است.

به گزارش سلامت نیوز، رکسانا کارگر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هرچند احتمال عود بیماری بعد از عمل جراحی کم است اما برای مقابله با آن، این دسته از بیماران باید مدتی دارو مصرف کنند تا مجددا دچار دردهای ناشی از آندومتریوز نشوند.


[ بازدید : 93 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ يکشنبه 21 مهر 1398 ] [ 23:34 ] [ salamat ]

[ ]

این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید



مواد غذایی شیرین شده با قندهای مصنوعی نیز همان خاصیت غذاهای شور را در برهم زدن تعادل مایعات بدن دارند. غذاهایی مانند میوه های تازه یا منجمد، غلات سبوس دار، چای گیاهی شیرین نشده را جایگزین شربت ذرت با فروکتوز بالا، آب نبات، مربا، ژله، نان شیرین، نوشابه ها، غلات شیرین و انواع کیک کنید تا تجربه سرگیجه در شما کاهش یابد.



[ بازدید : 93 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ جمعه 19 مهر 1398 ] [ 19:31 ] [ salamat ]

[ ]

آموزش قلمه زنی و کاشت شاتوت


نتیجه تصویری برای آموزش قلمه زنی و کاشت شاتوت


ابتدا خواص شاتوت

سلام

اول از خواص این گیاه بار ارزش میگم تا بدونید که قراره چه گیاه ارزشمند و مفیدی رو پرورش بدید

خواص شاتوت

وجود مواد مغذی بسیار و نقش هم افزایی این مواد مغذی بر یکدیگر سبب شده است تا این میوه به عنوان منبعی خوب برای تامین نیاز روزانه به ریزمغذی های گوناگون مورد توجه قرار گیرد.


[ بازدید : 261 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ پنجشنبه 18 مهر 1398 ] [ 10:10 ] [ salamat ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]