دکتر باشی

مجله ای متفاوت در زمینه بهداشت و سلامت

انجیر و خواص شگفت انگیز آن


نتیجه تصویری برای انجیر سیاه


انجیر میوه ای است که هر دو حالت خشک و تازه آن مفید و مغذی است.برای درمان بسیاری از بیماریها کاربرد دارد ،از منظر قرآن و اطبای قدیمی نیز به عنوان بهترین میوه همراه زیتون یاد شده است.


نتیجه تصویری برای طرز خشک کردن انجیر


سوره ای در قرآن به نام انجیر، خداوند به تین و زیتون قسم خورده چراکه درختانی هستند که میوه های آن ها خواص غذایی کامل داشته، سهل الهضم بوده و خواص دارویی نیز دارند. همین طور در کتب مقدس یهودیان و نویسندگان قدیمی یونان و روم نیز از انجیرو خواص آن گفته شده است. بقراط در چندین مورد انجیر را به عنوان ملین و مغذی نام برده و در بیماری های التهابی بدن آن را مفید دانسته است.

نتیجه تصویری برای تقویت قلب طب اسلامی


انجیر تازه منبع غنی بتاکاروتن و ویتامین ث است. این دو آنتی اکسیدان در پیشگیری از ابتلا به سرطان نقش مهمی را ایفا می کنند.انجیر همچنین حاوی طیف گسترده ای از دیگر ویتامین ها نیز است.

منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین های A، B و C است. انجیر سرشار از پتاسیم و تأمین کننده سلامت کودکان ضعیف است و برای بی اشتهایی مفید است.

برگ های درخت انجیر به دلیل داشتن خصوصیات مدر بودن، تسکین دهندگی و دافع کرم روده مورد استفاده قرار گرفته و دم کرده برگ درخت انجیر مسکن بوده و برای معالجه سرفه تجویز شده است. میوه انجیر برای نرم کردن سینه و روده و دارای خاصیت ویژه ای می باشد. جوشانده انجیر در التهاب دستگاه تنفسی و قرقره کردن آن برای گلو درد و سرماخوردگی مفید بوده و عفونت های لثه را نیز درمان می کند. خوردن انجیر تازه و خشک سبب لینت مزاج و یبوست مزمن را درمان می کند و در طب جدید شربتی برای رفع بیماری های یبوست کودکان تهیه شده است. تقویت کننده کبد است و مصرف آن سموم بدن را دفع می کند.


نتیجه تصویری برای دانه های میوه


انجیر منبع خوبی از پتاسیم است و پتاسیم نیز عنصری است که به کنترل فشار خون کمک می کند. کمبود پتاسیم به خصوص زمانی که با افزایش مصرف سدیم همراه باشد، می تواند منجر به فشار خون بالا شود.

خواص انجیر در طب اسلامی:

– قطع کردن بواسیر

– درمان نقرس

– درمان مشکلات زانو

– نرم کردن راه بسته شده و انسدادهای رگ و …

– تقویت استخوان (مفید پوکی استخوان)

– چاق کننده

– برطرف کردن بوی بد دهان، بدن و زیر بغل

– تقویت دهان

– افزایش جماع

– تقویت رشد مو (کسانی که ریزش مو دارند زیاد بخورند)

– مفید قولنج


منبع: آسان طب


[ بازدید : 147 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 5 مهر 1398 ] [ 17:21 ] [ salamat ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]